Με διαστρεβλώσεις, αποκρύψεις στοιχείων και σκόπιμες ασάφειες, η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεπεράσει τη σκληρή πραγματικότητα για τουλάχιστον 25.000 μαθητές, την οποία δημιούργησε η υπουργός Παιδείας, κα Κεραμέως. Με το νέο σύστημα εισαγωγής, που τίθεται σε εφαρμογή εν μέσω πανδημίας, επιβεβαιώνεται πως χιλιάδες μαθητές θα μείνουν εκτός πανεπιστημίων και θα οδηγηθούν, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας – σε επί πληρωμή και αμφιβόλου ποιότητας κολέγια. Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται μια σκληρή ταξική επίθεση εις βάρος της νεολαίας που, από την πρώτη στιγμή, οργάνωσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη και τους επόμενους μήνες θα εφαρμοστεί στην πληρότητά της.
Η πολιτική της κυβέρνησης στην εκπαίδευση και, συγκεκριμένα στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στα ΑΕΙ, θα έχει φυσικά πολυάριθμες συνέπειες, ακόμα περισσότερες, για την κοινωνία και τα εισοδήματα των ασθενέστερων. Η απουσία όλων αυτών των φοιτητών, που τελικά δεν θα εισέλθουν στα ΑΕΙ, θα αποτελέσει πλήγμα για 50 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, θα αναδρομολογήσει τους μαθητές στην απλήρωτη μαθητεία, θα περιορίσει τον αριθμό των εισακτέων από τα ΕΠΑΛ, θα «τιμωρήσει» παιδιά που φοιτούν στα Εσπερινά Λύκεια και, ακόμα, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην υποβάθμιση και το λουκέτο πανεπιστημιακών τμημάτων της Περιφέρειας.
Το zantevoice.gr δεν έχει οικονομική υποστήριξη από καμία γκρίζα, κυβερνητική, επιχειρηματική, τραπεζική ή άλλη πηγή που θα του “υπαγορεύει” τί να πει και τί όχι. Το zantevoice.gr δεν έχει διαφημίσεις! Το zantevoice.gr έχει μόνο την στήριξη των επισκεπτών του για να πληρώνει τα λειτουργικά έξοδά του. Αν θες να υπάρχει το zantevoice.gr στήριξε την προσπάθειά του με κλικ εδώ. |
Παρατηρώντας κανείς όλες αυτές τις συνέπειες, μπορεί εύκολα να αντιληφθεί πως το νέο σύστημα εισαγωγής θα επιδράσει, λοιπόν, συνολικά στην ελληνική κοινωνία. Συγκεκριμένα, όπως η ίδια η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος επισημαίνει, αναμένεται η διόγκωση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων, διότι οι «κομμένοι» μαθητές προέρχονται κατά κύριο λόγο από τις τάξεις των οικογενειών των εργαζόμενων, των ανέργων, των αγροτών, των μη προνομιούχων.
Πλέον, δηλαδή, μπαίνει ένα ακόμα λιθαράκι στην άνιση πρόσβαση στην Παιδεία και γενικότερα σε κοινωνικά αγαθά, η πρόσβαση στα οποία μέχρι πρότινος ήταν δεδομένη. Οι κοινωνικές ανισότητες, μετά από δέκα χρόνια κρίσης και δεκαετίες στρεβλού μοντέλου ανάπτυξης, είναι τεράστιες. Ο κ. Μητσοτάκης με αφορμή την πανδημία κάνει μία στρατητική επιλογή: Αντί να τις αμβλύνει, υιοθετώντας ένα μοντέλο κοινωνικής, δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης, τις διευρύνει με κάθε ευκαιρία. Το έδειξε με την πρότασή του για το Ταμείο Ανάκαμψης, το δείχνει και με την πολιτική του στην Παιδεία. Αυτό το οποίο συμβαίνει με το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και το κόψιμο τουλάχιστον 25.000 μαθητών από τα πανεπιστήμια για πελατεία των κολεγίων επιβεβαιώνει ότι η κοινωνία θα «πληρώσει» τα πάρε δώσε του Μητσοτάκη και της Κεραμέως με τους κολεγιάρχες.