17.2 C
Zakynthos
Friday 22
HomeΑΠΟΨΕΙΣΕλληνικά ΑΕΙ. Το κυβερνητικό …. Κεραμιδαριό

Ελληνικά ΑΕΙ. Το κυβερνητικό …. Κεραμιδαριό

Γράφει ο Ηλίας Μακρής

kerameos-sunomilia-me-mathitesΗ κα υπουργός παιδείας ξαναχτύπησε αναστατώνοντας την Ακαδημαϊκή κοινότητα, με το γνωστό πλέον νομοσχέδιο για την Γ/θμια Εκπαίδευση. Ένα πακέτο μέτρων για την «αναβάθμιση» της Δημόσιας Γ/θμιας εκπαίδευσης, μέσω αθρόων προσλήψεων Ειδικών Φρουρών για τα πανεπιστήμια, αντί καθηγητών και χρηματοδότηση της έρευνας, κατάργησης του Ακαδημαϊκού Ασύλου, ανηλεές κυνηγητό των «αιώνιων» φοιτητών και τέλος, το αποκορύφωμα της «αναβάθμισης», ο νόμος που ήδη είχε ψηφιστεί με τον οποίο προβλέπεται ότι οι απόφοιτοι των ιδιωτικών κολεγίων, θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους πτυχιούχους των Δημοσίων Πανεπιστημίων….

Ας τα δούμε όμως ένα – ένα:

i. Η βάση του 10.

Η βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα πρέπει να αντιστοιχεί σε Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστο 10, δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα σε αρκετά από τα τμήματα των περιφερειακών, κυρίως, ιδρυμάτων με χαμηλότερη ζήτηση, στα οποία μια μεγάλη μερίδα των νεοεισαχθέντων φοιτητών είχε Βαθμό Πρόσβασης χαμηλότερο του 10. Επίσημο πρόσχημα του υπουργείου παιδείας αποτελεί το χαμηλό επίπεδο των αποφοίτων Λυκείου, κάτι που καταδεικνύεται από το χαμηλό Βαθμό Πρόσβασης των Πανελλαδικών. Συνεπώς, κατά το υπουργείο, όταν απορριφθούν αυτοί που έχουν κάτω από 10, αυτομάτως, θα αναβαθμιστεί το επίπεδο!

Είναι αυτό που λέμε «πονάει χέρι, κόβει κεφάλι»!

Όμως, ένας μαθητής που έχει Βαθμό Πρόσβασης π.χ 08, Απολυτήριο μπορεί να έχει 14,15,16 κ.λ.π, δηλαδή πάνω από 10. Αν οι γονείς του συγκεκριμένου μαθητή έχουν την οικονομική δυνατότητα, μπορεί αυτός ο μαθητής να σπουδάσει σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Τι θα έχουμε να πούμε άραγε για το επίπεδό του όταν θα επιστρέψει πτυχιούχος και με μεταπτυχιακές σπουδές ως είθισται; Και γιατί ο μαθητής που δεν κρίνεται άξιος να γίνει φοιτητής σε Δημόσιο ίδρυμα, κρίνεται άξιος να έχει τα ίδια ακριβώς επαγγελματικά δικαιώματα με τον πτυχιούχο, αρκεί να έχει λεφτά η οικογένειά του για να πληρώσει τα δίδακτρα ενός ιδιωτικού κολλεγίου ή ΙΕΚ;

Για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης πολλά θα μπορούσαν να μας πουν οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, πάντως το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν συνίστανται οι απορριπτικές αλχημείες των Πανελλαδικών, με τις γνωστές ψυχολογικές και οικονομικές επιπτώσεις στα παιδιά και τους γονείς.

Η αστυνομία μέσα στα ιδρύματα:

Εδώ η κ. υπουργός και η κυβέρνηση στο σύνολό της πράγματι «καινοτομεί», εφόσον η χώρα μας θα είναι το μοναδικό Ευρωπαϊκό κράτος που παίρνει τέτοια μέτρα. Αν δεν μας είχε προλάβει ο Ερντογάν στην Τουρκία, που πρώτος επέβαλε την αστυνόμευση στην Γ/θμια εκπαίδευση θα ήμασταν πρωταθλητές και εκτός ΕΕ! Και ας μην επιχειρηματολογήσουν κάποιοι για τις ΗΠΑ, γιατί εκεί η οπλοκατοχή και οπλοφορία είναι νόμιμη, άρα τα πρωτόκολλα αστυνόμευσης είναι εντελώς διαφορετικά στο σύνολό τους. Τι γίνεται ωστόσο με παραβατικές καταστάσεις, που πράγματι υπάρχουν στους χώρους των ιδρυμάτων; Η αλήθεια είναι ότι το άσυλο ποτέ δεν ίσχυε για εγκληματικές πράξεις (π.χ ναρκωτικά, όπλα, απειλή ζωής), αντίθετα ίσχυε για κινητοποιήσεις των φοιτητών (π.χ καταλήψεις). Τι γίνεται όμως με τις ηπιότερες μορφές παραβατικότητας; Το ζήτημα της πιο ήπιας παραβατικότητας, στην ΕΕ το έχουν λύσει μέσα από υπηρεσίες security, οι οποίες υπάγονται στα ιδρύματα. Πρόκειται, δηλαδή, για υπαλλήλους των ιδρυμάτων και όχι αστυνομικούς. Ωστόσο, καλό θα είναι να μην ξεχνάμε στατιστικές έρευνες, που κόντρα στην κυβερνητική προπαγάνδα θέλουν την εγκληματικότητα και την παραβατικότητα γενικώς, να έχει θετική σχέση με κοινωνικά φαινόμενα όπως η Σχολική διαρροή, ο απότομος πλουτισμός και οι έντονες οικονομικές ανισότητες και όχι με τα Πανεπιστήμια και τους φοιτητές.

ii. Οι αιώνιοι φοιτητές:

Στην χώρα με αιώνιους, κληρονομικώ δικαίω, βουλευτές, υπουργούς και πρωθυπουργούς, καληώρα, που κοστίζουν πολύ ακριβά, να λέμε ότι το πρόβλημα είναι οι αιώνιοι φοιτητές, που ποτέ δεν κόστιζαν και εξακολουθούν να μην κοστίζουν ούτε ένα ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να κοροϊδεύουμε τον κόσμο. Η αλήθεια είναι ότι ένας φοιτητής που, είτε παρακολουθεί κανονικά, αλλά κόβεται συνέχεια στα μαθήματα είτε δεν πατάει καθόλου στην Σχολή του, οπότε πάλι κόβεται, εφόσον περάσουν δύο χρόνια από το εξάμηνο που κανονικά θα έπρεπε να είναι το εξάμηνο λήψης του πτυχίου του, χάνει αυτοδίκαια την όποια κρατική αρωγή (π.χ σίτιση, στέγαση, πάσο κ.ά). Ούτε καν δωρεάν πρόσβαση σε συγγράμματα δεν έχει.

iii. Εν κατακλείδι:

Το zantevoice.gr δεν έχει οικονομική υποστήριξη από καμία γκρίζα, κυβερνητική, επιχειρηματική, τραπεζική ή άλλη πηγή που θα του “υπαγορεύει” τί να πει και τί όχι. Το zantevoice.gr δεν έχει διαφημίσεις! Το zantevoice.gr έχει μόνο την στήριξη των επισκεπτών του για να πληρώνει τα λειτουργικά έξοδά του. Αν θες να υπάρχει το zantevoice.gr στήριξε την προσπάθειά του με κλικ εδώ.

Τέλος, άλλη μια αλήθεια είναι ότι τα Ελληνικά πανεπιστήμια έχουν φέρει πολύ καλές θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη, σύμφωνα με πολύ πρόσφατη έρευνα του Ισπανικού Εθνικού Κέντρου Ερευνών (μέσα στα 200 πρώτα παγκοσμίως το ΕΚΠΑ, ενώ πολύ καλές θέσεις έχουν φέρει και άλλα ιδρύματα της χώρας μας, όπως το Αριστοτέλειο, Πάτρας, Ηρακλείου κ.ά. https://www.tanea.gr/2021/02/02/greece/to-panepistimio-athinon-sta-200-kalytera-tou-kosmou/), παρόλο που η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν είχε ακόμη προλάβει να τα «αναβαθμίσει» με την απόρριψη των εισακτέων που στις πανελλαδικές είχαν βαθμό πρόσβασης μικρότερο του 10, με τους ειδικούς φρουρούς και με διαγραφές αιωνίων φοιτητών. Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση με σύμμαχο τα ΜΜΕ προπαγανδίζει με ψέματα και διαστρεβλώσεις, έτσι ώστε να έχει ένα άλλοθι προκειμένου για να εξοφληθούν έτσι γραμμάτια σε Σχολάρχες, αλλά και για να ποδηγετήσει την Γ/θμια εκπαίδευση και μέσω αυτής την έρευνα. Προφανώς, η πραγματικότητα καθιστά αναξιόπιστους την κ. υπουργό, αλλά και συνολικά την κυβέρνηση. Τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα!

Ο Ηλίας Μακρής, είναι μέλος του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ Ζακύνθου

(Visited 32 times, 1 visits today)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ