Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προέβη την Δευτέρα 22 Φλεβάρη σε ένα ακόμα ατόπημα, δείγμα του αυταρχισμού με τον οποίο αντιμετωπίζει τον κλάδο μας. Με υπηρεσιακό έγγραφο που φέρει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, το ΥΠΑΙΘ απαιτεί από τους διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν στις ΔΔΕ τα ονόματα όσων συναδέλφων δεν κατέθεσαν βαθμολογία του Α’ τετραμήνου, τα αιτιολογημένα σημειώματά τους καθώς και τα ονόματα των μαθητών που δεν έλαβαν βαθμούς στα συγκεκριμένα μαθήματα.
Η κ. Μακρή παρά την ιδιότητά της, ως νομικού, φαίνεται να αγνοεί ακόμα και το πώς συντάσσεται μία εγκύκλιος.
1. Δεν αναφέρονται πουθενά οι διατάξεις, με βάση τις οποίες δίνεται η εντολή αυτή, ενώ αποκρύπτει για μία ακόμη φορά τη νομοθεσία που αφορά στην κατάθεση βαθμολογίας.
2. Ποια νομοθεσία προβλέπει να παραδίδονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν βαθμολογία στις ΔΔΕ ή των μαθητών που δεν βαθμολογήθηκαν; Πότε άλλοτε έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο;
3. Από πότε το ΥΠΑΙΘ παρεμβαίνει στην «επικοινωνία» μεταξύ σχολείων και ΔΔΕ;
Η τελευταία ενέργεια της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής πρακτικής. Η πολιτική ηγεσία απαιτεί από τους συναδέλφους μας διευθυντές να μετατραπούν σε ένα είδος ιδιότυπου “καταδότη”, παραδίδοντας ονόματα και διευθύνσεις όσων “δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις” της κυβερνητικής πολιτικής. Η πρακτική αυτή παραπέμπει σε πολύ σκοτεινές εποχές που ως τώρα θεωρούσαμε ότι είχαν μπει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.
Η αλήθεια είναι ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ καταλαβαίνει πως η “βιτρίνα” της κανονικότητας που θέλει να παρουσιάζει στην κοινωνία έχει ραγίσει για τα καλά. Το ποιος δεν κατέθεσε βαθμολογία, σε ποια μαθήματα και για ποιους μαθητές καταχωρίζεται στην εφαρμογή του myschool. Ο στόχος της εγκυκλίου δεν είναι η πληροφόρηση αλλά η τρομοκρατία όσων, αναλογιζόμενοι την παιδαγωγική τους ευθύνη, αντιστέκονται στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και στις αντιδημοκρατικές πρακτικές της κυβέρνησης.
Η λειτουργία των σχολείων επιτεύχθηκε χάρη στην τεράστια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στην περίπτωση της τηλεκπαίδευσης, εντελώς αβοήθητοι, δημιούργησαν εκ του μηδενός ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και χρησιμοποίησαν εθελοντικά τον προσωπικό ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό, υποβαλλόμενοι σε πρόσθετα έξοδα για την αναβάθμισή του. Και αντί αυτό και μόνο να συνιστά λόγο επαίνου και ηθικής επιβράβευσης, έρχεται μια ανυπόληπτη και εντελώς άσχετη με την εκπαιδευτική πραγματικότητα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να δράσει τιμωρητικά και εκδικητικά και να «βαθμολογήσει» το έργο των καθηγητών και των σχολείων, επί ανύπαρκτων στόχων και για μη-πραγματοποιηθείσες «υλοποιήσεις».
Καλούμε την κυβέρνηση να πάρει πίσω τις αυταρχικές και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις της
Καλούμε την κυβέρνηση να επικεντρωθεί στο μείζον. Στην υγειονομική προστασία των σχολείων. Σε ένα πρόγραμμα εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Στο ασφαλές άνοιγμα των κλειστών δομών της εκπαίδευσης. Στην κάλυψη των μαθησιακών κενών και στην ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών που δοκιμάζονται από την πανδημία.
Ναι! και μεις χρησιμοποιούμε cookies, δεν γίνεται αλλιώς..
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.