ΣΠΥΡΟΣ ΞΕΝΟΣ, Υποψήφιος Βουλευτής Ζακύνθου με τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.
Πριν από περίπου δύο εβδομάδες έγιναν κάποια επεισόδια στη Ρόδο μεταξύ οδηγών ταξί και οδηγών της CoolRhodes ΙΚΕ, θυγατρικής της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας/πλατφόρμας Uber στο νησί, με αναποδογυρισμένα αυτοκίνητα, φθορές στον στόλο της και συλλήψεις των υπαιτίων.
Περίπου 700 αυτοκινητιστές, οι οποίοι περιμένουν τη σεζόν για να δουλέψουν μαζεύτηκαν έξω από τα γραφεία της Uber και διαμαρτυρήθηκαν για τη λειτουργία της πλατφόρμας από την αρχή της τουριστικής σεζόν, προκαλώντας επεισόδια, τα οποία προφανώς δεν δικαιολογούμε αλλά μπορούμε να τα ερμηνεύσουμε.
Η Uber επανεμφανίστηκε στη χώρα μας επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, η οποία, για όλους τους κλάδους ασπάζεται το δόγμα της αυτορρύθμισης της αγοράς· τον Απρίλιο του 2018, η εταιρεία είχε αναστείλει την υπηρεσία UberX, που μαζί με την Taxibeat κυριαρχούσαν στις πλατφόρμες ιδιωτικών «ταξί». Τι είχε συμβεί; Είχε ψηφιστεί ο νόμος 4530/2018 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με υπουργό τότε τον Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος τι προέβλεπε; Το αυτονόητο: Η εφαρμογή αυτή να έχει φορολογικό μητρώο στη χώρα στην οποία δραστηριοποιείται, να εγγραφεί ως επιβατική μεταφορική εταιρεία, ο οδηγός να έχει POS και –το κυριότερο– να αποδίδει φόρους στην Ελλάδα!
Εννοείται ότι υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από τη Νέα Δημοκρατία τότε, στελέχη της οποίας εκθείαζαν τις νέες τεχνολογίες και τα αποτελέσματά τους, ξεναγούσαν τον διευθυντή της Uber στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας και μέμφονταν τον Τσίπρα μέσα στη Βουλή ότι διώχνει τις επενδύσεις. Ακόμα και το ΔΝΤ αντιδρούσε στην ψήφιση του νόμου 4530 και έβαζε εμπόδια στην τότε κυβέρνηση.
Όταν το 2022 ξέσπασε το σκάνδαλο των Uber files, μάθαμε ότι η Uber είχε προνομιακές σχέσεις –με το αζημίωτο φυσικά– με ισχυρά πολιτικά πρόσωπα όπως ο Εμανουέλ Μακρόν, ο Τζο Μπάιντεν κ.ά., παραβίαζε νόμους και γλίτωνε φόρους εκατομμυρίων ευρώ μέσω των Βερμούδων και άλλων φορολογικών παραδείσων. Τότε, ο Αλέξης Τσίπρας είχε εκφράσει της εξής απορία: Οι ξένοι πολιτικοί έπαιρναν χρήματα από την εταιρεία για να την προωθούν, οι δικοί μας το έκαναν μόνο για ιδεολογικούς λόγους;
Ήδη η Uber, την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε απ’ την πόρτα και η Ν.Δ. την έβαλε απ’ το παράθυρο και με τη βούλα του νέου νομοσχεδίου τον Μάρτιο του 2023, λειτουργεί ήδη ξανά, εκτός από τη Ρόδο, σε Κέρκυρα, Μύκονο και Σαντορίνη. Πρόκειται για νησιά-ναυαρχίδες του τουρισμού, όπου τα ταξί δουλεύουν κυρίως εποχικά. Επομένως, μια εταιρεία που χρησιμοποιεί εκμισθωμένα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως με οδηγό για τη μεταφορά πολιτών (αστική μεταφορά), παρότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου από το 2017, υπονομεύει ευθέως το έργο των οχημάτων δημόσιας χρήσης, των ταξί δηλαδή και, όπως λένε κάποιοι συνδικαλιστές, «δεν θα τους επιτρέψουμε να μας πάρουν το ψωμί μας»· άλλοι μιλούν για «παράβαση καθήκοντος», αφού δεν εφαρμόζεται ο ψηφισμένος νόμος, και άλλοι για «Uberοποίηση» της μεταφοράς προσώπων.
Όταν καίγεται το σπίτι του διπλανού σου, δεν έχεις δικαίωμα να εφησυχάζεις. Η Ζάκυνθος, που διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά των παραπάνω νησιών, ίσως να είναι ο επόμενος «σταθμός» της Uber, με κίνδυνο να δούμε παρόμοια φαινόμενα με εκείνα της Ρόδου.
Το zantevoice.gr δεν έχει οικονομική υποστήριξη από καμία γκρίζα, κυβερνητική, επιχειρηματική, τραπεζική ή άλλη πηγή που θα του “υπαγορεύει” τί να πει και τί όχι. Το zantevoice.gr δεν έχει διαφημίσεις! Το zantevoice.gr έχει μόνο την στήριξη των επισκεπτών του για να πληρώνει τα λειτουργικά έξοδά του. Αν θες να υπάρχει το zantevoice.gr στήριξε την προσπάθειά του με κλικ εδώ. |
Είναι κουκιά μετρημένα: Η αυτορρύθμιση της αγοράς έχει τα γνωστά αποτελέσματα. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει δώσει δείγματα γραφής. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Στις 21 Μαΐου ας αποφασίσει ο καθένας τι θέλει: Μια αγορά ασύδοτη και ανέλεγκτη ή με κανόνες και εφαρμογή των νόμων;