«Πρέπει να καταλάβουμε τι ήταν και τι είναι σήμερα η ΕΣΑΛ. Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, ήταν ένας φορέας όπου υπηρεσιακοί παράγοντες από 13 Υπουργεία, συζητούσαν και έβρισκαν τις καλύτερες δυνατές λύσεις για τον σχεδιασμό έργων στα λιμάνια της χώρας.
Δυστυχώς η ΝΔ κατήργησε την έννοια των υπηρεσιακών και έβαλε στη σύνθεση της ΕΣΑΛ γενικούς γραμματείς, που σημαίνει ότι μετέτρεψε ένα τεχνικό όργανο σε πολιτικό. Η ΕΣΑΛ δεν θα πρέπει να δέχεται πολιτική επιρροή επί των αποφάσεών της.
Το 2017 είχαμε μια απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan του λιμανιού της Ζακύνθου με θέση προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια στον μόλο του Αγίου Διονυσίου. Αυτά που τότε είχε λάβει υπόψιν της η ΕΣΑΛ ήταν η εξυπηρέτηση της πόλης, οι τεχνικές δυσκολίες του έργου και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τότε, ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Πολιτισμού, τεχνικός επαναλαμβάνω και όχι πολιτικός παράγοντας, είχε λάβει υπόψιν του τις θέσεις της Εφορίας Αρχαιοτήτων Ζακύνθου και της Εφορίας Εναλίων Αρχαιοτήτων και προέκρινε την θέση στον μόλο του Αγίου Διονυσίου.
Δεν θέλω να ψέξω τον συνάδελφό μου Βουλευτή Ζακύνθου κ. Ακτύπη, που μπορεί πράγματι να θέλει το καλύτερο, αλλά ισορροπεί μεταξύ τεχνικών ζητημάτων και πολιτικής. Η ΕΣΑΛ με την πρόσφατη απόφασή της το φετινό καλοκαίρι, επιμένει ότι αν γίνει η προβλήτα στον μόλο του Αγίου Νικολάου πρέπει να γίνουν επιπλέον μελέτες, αναφέρει ότι είναι πιο ακριβή σε κόστος αυτή η λύση και ότι έχει επιπλέον τεχνικές δυσκολίες το έργο.
Το θέμα είναι να εξυπηρετεί την πόλη η κρουαζιέρα και όχι το αντίστροφο. Η πόλη της Ζακύνθου είναι πανέμορφη, φαντάζεστε τι θα σημαίνει για την πόλη μια μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση και μια αλλοίωση του ιστορικού κέντρου της πόλης; Θέλουμε μια ισορροπία ανάμεσα στην κρουαζιέρα και τον τουρισμό; Θέλουμε τους επισκέπτες που επιλέγουν να μείνουν στο νησί και στην πόλη της Ζακύνθου, ή θέλουμε να τους εξοστρακίσουμε για χάρη της κρουαζιέρας;
Στη συζήτηση που προηγήθηκε της πρόσφατης απόφασης της ΕΣΑΛ, δεν συμμετείχε εκπρόσωπος από την τοπική κοινωνία της Ζακύνθου. Αυτό δεν είναι κάτι που προβληματίζει;
Είναι αστείο να λέγεται ότι εμείς δεν θέλουμε την κρουαζιέρα στη Ζάκυνθο. Εμείς δώσαμε λύση, και τώρα κάποιοι άλλοι ψάχνουν μια διαφορετική θέση για την προβλήτα, κάτι που θα καθυστερήσει το όλο έργο. Με την αλλαγή στην χωροθέτηση της προβλήτας και με το χρόνο που οι διαδικασίες απαιτούν, βάσει εκτιμήσεων θα φτάσουμε στο έτος 2038 για να έχει η Ζάκυνθος ολοκληρωμένο έργο.»
Το zantevoice.gr δεν έχει οικονομική υποστήριξη από καμία γκρίζα, κυβερνητική, επιχειρηματική, τραπεζική ή άλλη πηγή που θα του “υπαγορεύει” τί να πει και τί όχι. Το zantevoice.gr δεν έχει διαφημίσεις! Το zantevoice.gr έχει μόνο την στήριξη των επισκεπτών του για να πληρώνει τα λειτουργικά έξοδά του. Αν θες να υπάρχει το zantevoice.gr στήριξε την προσπάθειά του με κλικ εδώ. |
πηγή ΣΤΙΓΜΑ
Νεκτάριος Σαντορινιός, Πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βουλευτής Δωδεκανήσου ΣΥΡΙΖΑ