12.7 C
Zakynthos
Sunday 24
HomeΑΠΟΨΕΙΣΟ κ. Ακτύπης είτε είναι υπερβολικά αφελής ή αδυνατεί να καταλάβει την...

Ο κ. Ακτύπης είτε είναι υπερβολικά αφελής ή αδυνατεί να καταλάβει την διαφορά της τηλε-εκπαίδευσης από το μάθημα στην τάξη

Μια “οφειλόμενη” απάντηση στα 8 λεπτά συνέντευξης του κ. Ακτύπη που με εξέπληξαν από τον ΣΤΙΓΜΑ FM (13/5/20202) στο τέλος του άρθρου.

Τα σημεία:
Κατ’ αρχήν στην έναρξη της συνέντευξης πληροφορήθηκα ότι το θέμα δεν είναι σοβαρό και ότι η αντιπολίτευση δεν ασχολείται με σοβαρά θέματα. Επίσης, η αντιπολίτευση ασχολείται μόνο με την «κακή πλευρά» των θεμάτων! Πάλι καλά που δεν ασχολείται να χειροκροτεί την κα Κεραμέως στην αποδόμηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του μαθήματος στην τάξη.

Πληροφορήθηκα επίσης (επειδή τα έχω καταγράψει με την σειρά που ειπώθηκαν) ότι δεν θα φαίνονται οι μαθητές: το μικρόφωνο ή η κάμερα θα μπορεί να κλείνει με την βούληση προφανώς του καθηγητή/δάσκαλου, ο οποίος προφανώς επίσης έχει αναχθεί σε σκηνοθέτη και μοντέρ του μαθήματός του. Βέβαια επανέλαβε πολλές φορές ότι δεν θα στηθούν κάμερες, αλλά η κάμερα θα μπορεί να κλείνει αν ο εκπαιδευτικός αντί να κάνει μάθημα, να προσεγγίζει τους μαθητές ή τον πίνακα και τελοσπάντων να κάνει το μάθημα έτσι όπως το θυμάμαι εγώ, κάθεται και ελέγχει ως κάμεραμαν και σκηνοθέτης τον εξοπλισμό του.

Μας είπε ότι το υπουργείο δεν κινήθηκε με γνώμονα την καταγραφή των μαθητών ή των καθηγητών. Μπορεί. Σαφώς! Να συμφωνήσω καλοπροαίρετα μαζί του. Είναι όμως τόσο αφελείς εκεί στο υπουργείο και ψηφιακά αναλφάβητοι που δεν καταλαβαίνουν ότι η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος μπορεί να έχει ακροατήριο και θεατές άσχετους με την τάξη και ότι αυτό μπορεί να εγγραφεί χωρίς να το ξέρει κανείς ούτε καν η πλατφόρμα που το μεταδίδει; Είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνουν τίποτα από προσωπικά δεδομένα, από την εκπαιδευτική διαδικασία που από ελεύθερη θα γίνει επιτηδευμένη και «ξερή» επειδή ακριβώς η κάμερα –που δεν θα υπάρχει– θα λειτουργεί ως ο μέγας ωτακουστής και θα μεταφέρει στην τάξη την λογική της κλειδαρότρυπας όσων είναι «απέξω»;

Ή θεωρεί ο κ. Ακτύπης ότι όλοι οι γονείς, φίλοι και παρατρεχάμενοι που θα βλέπουν το μάθημα θα είναι όλοι του κατηχητικού της κας Κεραμέως; Μήπως θεωρεί ότι ακόμη και σε πανεπιστημιακό επίπεδο δεν παρεισφρέουν άσχετοι κακοπροαίρετοι που κάνουν πολύ κακά σχόλια στην διάρκεια του μαθήματος;; Είμαι μάρτυρας τέτοιου συμβάντος…

Το μάθημα στην τάξη δεν είναι πανεπιστημιακή διάλεξη, δεν είναι μάθημα με τους νόμους και τις τεχνικές της τηλε-εκπαίδευσης. Είναι ζωντανή τάξη με ότι αυτό σημαίνει!! Και δεν θα σταματήσει ούτε τον κακοπροαίρετο μαθητή να φωνάξει και να μειώσει κάποιον άλλο, ούτε τις μαμάδες να κάνουν σχόλια για τα πάντα. Επειδή ακριβώς -δεν ξέρω αν γνωρίζετε κε Ακτύπη- οι μαμάδες τα ξέρουν όλα και σίγουρα θα κρίνουν τους καθηγητές!

Και για τον κ. Ακτύπη προσωπικό δεδομένο είναι μόνο η εικόνα του μαθητή; όχι η φωνή του, όχι η συμπεριφορά του, όχι η ευφυία του, όχι η σιωπή του και η αλλαγή της συμπεριφοράς του όταν είναι on camera, όχι οι όποιες ιδιαιτερότητές του; Πώς αλήθεια λειτουργεί ο ίδιος και συζητά με άλλους γιατρούς για έναν ασθενή του; Το ίδιο με τον αν μεταδίδονταν ζωντανά οι απόψεις του; Τα ίδια θα έλεγε για τα προσωπικά δεδομένα αν αφορούσαν την δική του δουλειά; Αντιλαμβάνεστε ότι ακόμη και τα metadata που παράγονται στην πλατφόρμα και που δεν ελέγχει το υπουργείο όπως η διεύθυνση IP του χρήστη και ο γεωγραφικός του προσδιορισμός και τόσα άλλα εντάσσονται στα προσωπικά δεδομένα;

Σημείωσε ότι καταστρατηγήθηκαν πολλά περί προσωπικών δεδομένων για να γλυτώσουμε από την πανδημία. Εδώ όμως δεν συνάδει αυτό το επιχείρημα. Αν ήταν έτσι ας κάθονταν όλοι οι μαθητές στο σπίτι για προστασία και να γινόταν διδασκαλία με τηλε-εκπαίδευση, όχι με ζωντανή ροή τύπου big brother της τάξης, που ότι ειπωθεί ακόμη και ένα σαρδάμ, δεν μπορεί να μαζευτεί ΠΟΤΕ. Είναι αμετάκλητη η ζωντανή ροή.

Μας είπε ότι το υπουργείο παίρνει μέτρα στα όρια του εφικτού για να μην χαθούν τα μαθήματα. Εδώ δεν θα σχολιάσω τον εκπαιδευτικό όγκο που πρόκειται να μεταδοθεί δεδομένου ότι οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς έχουν οδηγήσει ήδη την διαδικασία σε «έλλειψη». Επίσης, ο τρόπος που θα γίνονται τα μαθήματα με τους μισούς μαθητές πλέον σε κάθε τάξη ήδη κόβει τον μαθησιακό χρόνο στο μισό. Το όφελος εντέλει θα είναι τόσο μηδαμινό που δεν μπορεί να αντισταθμίσει ούτε στο ελάχιστο τους κινδύνους που προκύπτουν από την πολυπλοκότητα του ζητήματος. Και στο όριο του εφικτού για το υπουργείο δεν λήφθηκε το εφικτό για τους μαθητές, οι οικογένειες των οποίων μπορεί να μην έχουν καν tablet ή υπολογιστή ή γρήγορο internet. Μπορεί να μην έχουν καν κολατσιό κε Ακτύπη.

Τόνισε κατ’ επανάληψη ότι το υπουργείο κινήθηκε καλοπροαίρετα. Οι μαθητές όμως δεν είναι πειραματόζωα και την Παιδεία δεν την στήνουμε ή περιμένουμε να λειτουργήσει προς όφελός τους με προθέσεις. Και σε κάθε περίπτωση έπρεπε να ληφθεί υπόψη το αντιστάθμισμα των κινδύνων. Στην περίπτωση αυτή με περισσότερη προσοχή γιατί μιλάμε για ανηλίκους. Το λέει και η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Δεν έγινε η διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς ΠΡΙΝ από την πονηρή εισαγωγή της τροπολογίας αυτής σε άσχετο νομοσχέδιο όπως ξέρετε, αλλά εκ των υστέρων κατάφερε το ακατόρθωτο: έφερε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς απ’ όλες τις πολιτικές παρατάξεις συμπεριλαμβανομένης και της κυβερνώσας, εναντίον της!!

Το ξαναλέτε: Δεν θα εγκατασταθούν κάμερες αλλά θα γίνεται ζωντανή μετάδοση εικόνας….. τί να πει κανείς!!! Δηλαδή οι τεχνικές προδιαγραφές και το πλήθος των καμερών είναι το θέμα; η μία απλή κάμερα δεν κάνει ζημιά; πόσα κινητά έχουν χρησιμοποιηθεί για bulling στο σχολείο; Και γιατί απαγορεύεται στα παιδιά να έχουν κινητά ή ακόμη-ακόμη γιατί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν επιτρέπει κάμερες στο προαύλιο; Ξέρετε;

Θα απαγορεύεται η καταγραφή και η διάδοση με ποινικές ευθύνες μάλιστα”. Κυρώσεις ήθελε να πει αλλά είμαστε στον αστερισμό της ευθύνης του πολίτη και το αντιπαρέρχομαι. Προφανώς ο κ. Ακτύπης δεν γνωρίζει ότι μπορεί το βίντεο να κυκλοφορήσει χωρίς ούτε καν η Δίωξη Ηλ. Εγκλήματος να βρει την διαρροή/προέλευση. Αν όμως «βγει στον αέρα» κάτι που μπορεί να θίγει ένα ευαίσθητο παιδί με ανεξέλεγκτες συνέπειες, θα είναι ήδη αργά. Και σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά, τα metadata, η φωνή και χίλια δυο άλλα δεν είναι θέμα των hacker, αλλά των πλατφορμών που μεταδίδουν το μάθημα κυρίως, αν δεν το γνωρίζετε… Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης όπως η Oculus VR για παράδειγμα αντλούν έναν τεράστιο όγκο δεδομένων metadata με αλγόριθμους τους οποίους αργότερα μετασχηματίζουν και εκμεταλλεύονται πωλώντας τα συλλεγμένα δεδομένα σε διαφημιστικές για διαφημιστικούς σκοπούς, σε πολιτικούς σχηματισμούς, σε αγορές απόδοσης ανθρώπινου δυναμικού κ.λπ. Προφανώς στην Βουλή δεν κάνουν τέτοια εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους κινδύνους της σύγχρονης εποχής για τους οποίους οι βουλευτές μας θα κληθούν να μας προστατεύσουν νομολογώντας.

Επίσης, η ζωντανή μετάδοση «βάζει» στην τάξη τους γονείς, φίλους ή και άσχετους ακόμη οι οποίοι λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο απ’ τον μαθητή, με κρίση διαφορετικού τύπου, με σχόλια κλπ. Που δύνανται να επηρεάσουν τον μαθητή ακριβώς επειδή ανήκουν στο στενό του περιβάλλον, αλλοιώνοντας έτσι την δική του κρίση και την διαδικασία ωρίμανσης της δικής του κρίσης με συγκρίσεις στο περιβάλλον της τάξης με τους ομοίους του.
Είπε ότι η κυβέρνηση δεν ενήργησε από μόνη της και ότι έχει πάρει οδηγίες από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Συμφωνώ κε Ακτύπη!!! Η κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να κινηθεί από μόνη της, κάποιοι σύμβουλοι με μεγάλα πλοκάμια στους σχολάρχες είναι πιθανότερο να έβαλαν το χεράκι τους. Βέβαια ο κ. Ακτύπης το είπε με τέτοιο τρόπο ώστε να δείχνει δήθεν αθώα η κυβέρνηση και σύννομη με τις υποδείξεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Μόνο που η Αρχή μίλησε για ενέργειες και σε βάθος μελέτη του θέματος που η κυβέρνηση δεν έκανε

Όταν ερωτήθηκε για την στάση της ΔΑΚΕ άρχισε το παραμύθι…. «Εγώ σας είπα την προσωπική μου άποψη, σας είπα ποια είναι η θέση της κυβέρνησης», και, «ο κάθε άνθρωπος μπορεί να δει την θετική πλευρά και την αρνητική πλευρά».
Μόνο που κε Ακτύπη οι καθηγητές δεν είναι ο κάθε άνθρωπος. Είναι ο εργαζόμενος που θα εκτίθεται την ίδια ώρα που θα σκηνοθετεί όπως είπα πριν και θα μοντάρει το μάθημα, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να ασχολείται με τους μαθητές και το μάθημά του, να έχει την επιτηδευμένη στάση και όχι την ελεύθερη και φυσική που είχε μέσα στην τάξη, αφού τώρα θα έχει και το συλλογικό μάτι της κοινωνίας να τον βλέπει και να τον κρίνει, ως ο μέγας μπανιστιρτζής… Και είναι κεφαλαιώδους σημασίας να καταλάβετε ότι ο δάσκαλος είναι ταυτόχρονα ΚΑΙ εργαζόμενος που η εικόνα και η φωνή του μεταδίδεται ζωντανά ΕΞΩ από το περιβάλλον εργασίας του σε ανθρώπους που δεν γνωρίζει.

Τέλος μας λέτε ότι το υπουργείο θα λάβει υπόψη του τις όποιες ενστάσεις και μπορεί να φτάσει ακόμη και σε αναίρεση της συγκεκριμένης απόφασης. Μάλιστα! Δεν ξέρω βέβαια αν το είπατε στην κα Κεραμέως η οποία λέει ότι θα το πάει και αυτή μέχρι τέλους, αλλά ας είναι. Το περίεργο όμως με σας κ Ακτύπη είναι ότι νομίζετε ότι δεν αξίζει να συζητάμε τόσο πολύ για ένα θέμα -το οποίο προφανώς ο ίδιος το θεωρείτε μηδαμινό- επειδή δεν μπορεί η αντιπολίτευση να κάνει αντιπολίτευση σε σοβαρά θέματα. Τουτέστιν η αντιπολίτευση δεν είναι σοβαρή. Αλλά ότι και η ΔΑΚΕ κε Ακτύπη είναι αντιπολίτευση με ξεπερνάει…

«Δεν είναι δυνατόν το αν θα συμμετέχουν οι μαθητές εξ αποστάσεως να γίνεται θέμα» αναρωτιέστε. Και εγώ βεβαίως αναρωτιέμαι: είστε τόσο αφελής και δεν αντιλαμβάνεσθε ποιο είναι το θέμα και το βάθος και την πολυπλοκότητα της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος και τις επιπτώσεις του; ή είστε απλά χειροκροτητής σε κάθε παρόλα που θα φέρει η ανεκδιήγητη κα Κεραμέως στην Βουλή;; τί απ’ τα δυο συμβαίνει; Προσωπικά δεν πιστεύω τίποτα απ’ τα δυο, αλλά πάντως αυτή σας η στάση θίγει εσάς όχι την κα Κεραμέως….

Και κλείνετε με την διαβεβαίωση ότι δεν θα στηθεί (ξανά) καμία κάμερα. Προφανώς! Τόσος ντόρος έγινε. Και που αν δεν είχε γίνει, θα ήταν ήδη στην θέση τους και μάλλον made in siemens. Ή mizens όπως το πάρει κανείς. Και όσο και να λέτε ότι είναι πρόσκαιρο μέτρο δεν παύει να είναι μέτρο που ανοίγει τις ορέξεις σε κάθε έναν μελλοντικό σκοταδιστή και αποδομητή της Παιδείας

Το zantevoice.gr δεν έχει οικονομική υποστήριξη από καμία γκρίζα, κυβερνητική, επιχειρηματική, τραπεζική ή άλλη πηγή που θα του “υπαγορεύει” τί να πει και τί όχι. Το zantevoice.gr δεν έχει διαφημίσεις! Το zantevoice.gr έχει μόνο την στήριξη των επισκεπτών του για να πληρώνει τα λειτουργικά έξοδά του. Αν θες να υπάρχει το zantevoice.gr στήριξε την προσπάθειά του με κλικ εδώ.

υγ.
Αυτά μόνο ως σχόλιο της συνέντευξής σας. Για το βάθος του θέματος μπορώ να θέσω στην διάθεσή σας νομικά κείμενα περί προσωπικών δεδομένων και Δικαίου του διαδικτύου επιφανών νομικών, τα οποία και εξηγούν με σαφήνεια τις επιπτώσεις στους μαθητές και το ποια είναι τα προσωπικά τους δεδομένα που το υπουργείο αγνοεί και «καλοπροαίρετα» ξέχασε ότι πρέπει να προστατεύσει.

Παναγιώτης Λίβος
στην αντιπολίτευση τώρα πιά…

 

(Visited 50 times, 1 visits today)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ