Σε ασύλληπτα επίπεδα κινείται ο τζίρος των σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία. Είναι ενδεικτικό ότι μόλις για τις πρώτες 18 εβδομάδες του 2023, δηλαδή μέχρι τις 23 Αρπιλίου ο συνολικός τζίρος τους έφτασε τα… 4,09 δισ. ευρώ! Ποσό που, αν συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, θα αποτελεί νέο ρεκόρ πωλήσεων, με βάση τη μέχρι σήμερα πορεία της κατανάλωσης και τις προβλέψεις από τις εταιρείες ερευνών.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν 7,6% στα 3,736 δισ. ευρώ από 3,471 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. Σε αυτό το ποσό θα πρέπει να προστεθούν και οι πωλήσεις των cash & carry που είναι στα 359 εκατ. ευρώ (από 339 εκατ. ευρώ πέρυσι).
Το πιο ενδιαφέρον πιο είναι σε αυτά τα στοιχεία; Ότι ο όγκος των πωλήσεων (δηλαδή τα προϊόντα που αγοράστηκαν) είναι λιγότερα στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα! Συγκεκριμένα, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά… 3,5%! Έτσι, το ίδιο χρονικό διάστημα που πούλησαν λιγότερα προϊόντα είδαν να μπαίνουν στα ταμεία τους… 300 εκατ. ευρώ περισσότερα!
Οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι ήταν φυσικά τα υπερμάρκετ, τα οποία είδαν ρυθμό αύξηση πωλήσεων κατά 11,4%, ενώ των μικρών σούπερ μάρκετ κατά 7,8%, των πολύ μικρών σούπερ μάρκετ κατά 6,9% και των μεγάλων σούπερ μάρκετ κατά 6,6%.
Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στην Κρήτη +18,1% και στην Πελοπόννησο +14,1% ενώ με μικρότερους ρυθμούς «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Αττική +6,4%, στην Κεντρική Ελλάδα +6,8% και στη Θεσσαλονίκη +8,9%. Στη Μακεδονία – Θράκη, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 3%.
Το zantevoice.gr δεν έχει οικονομική υποστήριξη από καμία γκρίζα, κυβερνητική, επιχειρηματική, τραπεζική ή άλλη πηγή που θα του “υπαγορεύει” τί να πει και τί όχι. Το zantevoice.gr δεν έχει διαφημίσεις! Το zantevoice.gr έχει μόνο την στήριξη των επισκεπτών του για να πληρώνει τα λειτουργικά έξοδά του. Αν θες να υπάρχει το zantevoice.gr στήριξε την προσπάθειά του με κλικ εδώ. |
Για το σύνολο της φετινής χρονιάς, η NielsenIQ προβλέπει ότι οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών θα αυξηθούν κατά 5,3%, με τις πωλήσεις των τροφίμων – ποτών να εμφανίζουν ανάπτυξη 5,5%, 4,2% για την κατηγορία προϊόντων προσωπικής υγιεινής και +6,4% των προϊόντων για το σπίτι.
πηγή ημεροδρομος