Μετά τις χθεσινές δηλώσεις για το θέμα του master plan και της νέας προβλήτας που μας… προέκυψε μπροστά απ’ την πλατεία Σολωμού, είχαμε και σήμερα συνέχεια τόσο από τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κ. Πλέσσα όσο και από την κα Κική Καρυδάκη και τον κ. Μοθωναίο.
Αντί άλλων περιγραφών παραθέτουμε και σήμερα όσα ειπώθηκαν ώστε να υπάρχει όση ενημέρωση γίνεται στους φίλους της σελίδας.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΛΕΣΣΑΣ | «ΝΑΙ στην κατασκευή προβλήτας στο μόλο του Αγίου Νικολάου»
-
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΟΘΩΝΑΙΟΥ ΚΑΙ ΚΙΚΗΣ ΚΑΡΥΔΑΚΗ ΣΤΟ IONIANRADIO.GR «ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΙΛΑΝΕ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ,ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ; ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΨΟΥΝ ΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΤΑ ΚΑΝΤΗΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΥ»
Θα ήθελα να κάνω και μια μικρή τοποθέτηση, γιατί ακούω πράγματα για το θέμα της προβλήτας, με την απόφυση που επήλθε και τη βλέπω θετική.
Παρατηρώ λυπηρά φαινόμενα. Συμπολίτες μας όπως ο κ.Μοθωναίος και η κ.Καρυδάκη έχουν τοποθετηθεί με πολύ δυσμενή σχόλια σε αυτή τη προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από το 2020 για τη χωροθέτηση.
Εγώ προσωπικά, που το έχω δει και εκ των έσω το μάστερ πλαν, συζήτησα με ειδικούς στα υπουργεία, με λιμενολόγους που γνωρίζουν τις χωροθετήσεις καλύτερα από τ ον οποιοδήποτε . Όλο αυτοί που μιλάνε και τοποθετούνται με δηλητήριο ποιοι είναι; Ποιοι είναι αυτοί που θα κάψουν τη Ζάκυνθο,και ποιοι είναι αυτοί που θα τελειώσουν τα καντήλια του κάθε ζακυνθινού; Αυτοί που φωνάζουν και τοποθετούνται και που δεν έκαναν απολύτως τίποτα; Στο μηδέν ήταν και εκεί έμειναν και σήμερα που ασχολούνται κάποιοι , που η κρουαζιέρα είναι στο αρνητικό μηδέν και χάνει την αίγλη του το νησί του, αντιδρούν. Θα προσπαθήσω να βρω την τοποθέτηση των μηχανικών, γιατί είχαν εκφράσει άλλη θέση από αυτά που είπε ο κ.Μοθωναιος.
Οι πολιτικές πεποιθήσεις, να μην τους κάνουν φερέφωνα. Είναι ντροπή. Ο κ.Ακτύπης εργάζεται για τη Ζάκυνθο. Όποιος βουλευτής και να ήταν θα έπρεπες να ασχοληθεί. Αν το έργο γίνει στη θέση αυτή, ο ζακυνθινός θα περπατάει σε καλύτερο περιβάλλον. Το λέω εκ των έσω. Το λιμενικό θα εγκαταστήσει διαβατηριακό έλεγχο εκτός Σέγκεν και θα πρέπει να τοποθετηθεί κτίριο στα 350 μέτρα απόσταση.
Θα γίνει η προβλήτα για προσέγγιση 2 κρουαζιερόπλοιων, θα είναι με περιβαλλοντικές μελέτες που θα εγκριθούν από ειδικούς, θα γίνει μία κυκλική πλατεία επέκταση της παραλιακής, θα προστατευτεί το μνημείο του Αγίου Νικολάου.
Ποια Ζάκυνθο θα διατηρήσουμε αν δεν εναρμονίσουμε τη Ζάκυνθο με το σημερινό πολιτισμό; Τον πολιτισμό μας, κανείς δεν τον διαγράφει.
Σέβομαι τη διαφορετική άποψη που έχει ο καθένας. Ο κ.Μοθωναιος δήλωσε ότι θα αλλάξει η φυσιογνωμία της περιοχής.
Θα έρθω να σας δείξω τα σχέδια που έχει το λιμενικό ταμείο στα αρχεία του. Η λύση 1 που ήταν στο μόλο , σχετικά με τη φυσιογνωμία του λιμανιού, αλλοιώνει κατά 50% το λιμένα. Θα πρέπει να καθαιρεθούν ο λιμενοβραχίονας του Αγίου Διονύσιου και ο λιμενοβραχίονας στο μόλο του Αγίου Νικολάου.
Σε κάθε μελέτη πάντα υπάρχουν βελτιώσεις , τροποποιήσεις. Κανείς δεν θέλει να αλλοιώσει το περιβάλλον της Πλατείας Σολωμού.
Ας περιμένουμε να δούμε, γιατί η κάθε κυβέρνηση κοιτάζει και τη διάθεση των κονδυλίων της και βλέπει που θα ρίξει το βάρος και ποιο έργο θα προωθήσει. Το έργο στον Άγιο Διονύσιο κοστολογείται πολύ περισσότερο. Το κόστος σ τον Άγιο Νικόλαο σαν δυνατότητα υλοποίησης είναι πολύ εύκολο, από ότι στην πλευρά στον Άγιο Διονύσιο.
Όταν είχε γίνει η τελευταία συνάντηση στο υπουργείο υποδομών η περιφερειάρχης, διατύπωσε την άποψη, περί εκτεταμένης έκτασης που χωροθετεί το παρκινγκ κλπ, και ρώτησε τη μελετήτρια αν μπορούν να περιοριστούν και να μην αλλοιώνεται ο ιστορικός χαρακτήρας. Αυτά θα διατηρηθούν , δεν θα δούμε εκτρώματα και το πιστεύω. Η Ζάκυνθος έχει μία ιστορία, έναν πολιτισμό και δεν μπορεί να γίνει ένα έργο που θα δείχνει βαρβαρότητα ,με σύγχρονη όψη.
Σέβομαι την άποψη σας , πιστέψτε με ότι όλες οι επιφυλάξεις που υπάρχουν είμαστε εδώ να συζητηθούν και να δούμε τη Ζάκυνθο από την οπτική του μέλλοντος. Έχει κολλήσει και δεν μπορεί να ξεκολλήσει. Για παράδειγμα το κυκλοφοριακό, κανείς δεν θέλει να το ακουμπήσει ,ώστε να αλλάξει σε μία ανθρωπινή εικόνα το νησί.
Αν δεν υπάρχει συνεργασία όλων των φορέων, δεν προχωρήσει τίποτα σε αυτό το νησί. Αν δε υπάρχει κοινωνική συνοχή, τίποτα δεν θα προχωρήσει.
πηγή zantepress24
Κική Καρυδάκη: Θα αφήσουμε να καταστραφεί η πόλη και η ποιότητα της ζωής μας, για να κερδίσουν κάποιοι λίγοι από την κρουαζιέρα;
«Προσβάλλομαι ως Ζακυνθινιά από αυτή την απόφαση της ΕΣΑΛ για τη νέα θέση της προβλήτας κρουαζιερόπλοιων στον Μώλο του Αγίου Νικολάου. Γίνεται μια χωροθέτηση εκτός της αρχικής λογικής που υπήρχε και αφορούσε την χωροθέτηση στον Μώλο του Αγίου Διονυσίου.
Να μας πει ο Βουλευτής Ζακύνθου κ. Ακτύπης, ποιοι είναι αυτοί οι παραγωγικοί φορείς της Ζακύνθου που επικαλέστηκε και οι οποίοι συμφωνούν με αυτή την αλλαγή. Θυμίζω ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο από τις 10 Οκτωβρίου 2019 είχε ξεκάθαρα πει ότι είναι αντίθετο με αυτή τη θέση γιατί θα αλλάξει όλη η εικόνα του κέντρου της Πόλης και η ιστορικότητα της περιοχής. Δεν θα υπάρχει πια αυτό που οι παλιότεροι θυμόμαστε, το «πάμε μια βόλτα στο Πόρτο να πάρουμε λίγο φρέσκο αέρα». Θα έχουμε εκεί επιχωματώσεις στη θάλασσα, και θα έχουμε μια έκταση 60 στρεμμάτων πάνω στην οποία θα αναπτυχθεί μια τσιμεντούπολη πέντε χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.
Απευθύνομαι στην Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κα Κράτσα που έχει ζήσει χρόνια στην πόλη και γνωρίζει πολύ καλά αυτά που λέω, σε αντίθεση με τον κ. Ακτύπη που έχει μεγαλώσει και ζήσει σε χωριό στο Ρόιδο. Αρχικά η κα Κράτσα ήταν αντίθετη στη θέση για τον Μώλο του Αγίου Νικολάου και ο κ. Ακτύπης ήταν αντίθετος ως προς τον φορέα διαχείρισης του Ναυαγίου. Τώρα άλλαξαν άποψη και συμφωνούν, μήπως υπήρξε κάποιου είδους ανταλλαγή μεταξύ τους;
Το Εμπορικό Επιμελητήριο μπορεί να είναι υπέρ της θέσης στον Μώλο του Αγίου Νικολάου, μπορεί να θέλουν οι επιχειρηματίες το κρουαζιερόπλοιο μέσα στο μαγαζί τους, μπορεί να θέλουν να κατακρεουργηθεί η πόλη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι εκφράζουν το σύνολο της Ζακυνθινής κοινωνίας. Ανάπτυξη χωρίς εμάς, για εμάς, δεν γίνεται. Θα αφήσουμε να καταστραφεί η πόλη, η ποιότητα της ζωής μας, για να κερδίσουν κάποιοι λίγοι από την κρουαζιέρα; Δεν θα επιτρέψουμε στον κ. Ακτύπη και στους παραγωγικούς φορείς που επικαλείται να καταστραφεί η πόλη. Ο κ. Ακτύπης θα βρει άπαντες απέναντί του. Αναρωτιέμαι, έχουμε λύσει όλα τα άλλα σημαντικά προβλήματα που έχουμε για να βάλουμε μπροστά αυτό το φαραωνικό έργο με την προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων;
Εδώ σκοτώνεται το Λιμενικό Ταμείο με τη ΔΕΥΑΖ και το λιμάνι δεν έχει νερό. Δεν έχουμε λύσει θέματα με τα λύματα, το κυκλοφοριακό, τα σκουπίδια και αντί ο κ. Ακτύπης να βάζει σε πρώτη προτεραιότητα έργα πνοής για τη Ζάκυνθο, έβαλε την προβλήτα για να εξυπηρετήσει εκατό επιχειρηματίες φίλους του; Θέλουμε τουρισμό στη Ζάκυνθο αλλά με μια ήπια ανάπτυξη. Σας δηλώνω ότι αυτό δεν θα το αφήσουμε να μείνει έτσι, θα αντισταθούμε με όλα τα μέσα που έχουμε, θα αντιδράσουμε με ένα πλατύ μέτωπο που ετοιμάζεται.
Σε ποια βασικά σημεία άλλαξε το αρχικό σχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού για τη διαχείριση του Ναυαγίου; Αφού όπως λέγεται, οι μετοχές είναι αποκλειστικά του δημοσίου και δεν μεταπωλούνται, γιατί δεν κάνουν τις χίλιες μετοχές, μία; Δεν μας πείθουν, θέλουν να ιδιωτικοποιήσουν το Ναυάγιο.
Σαφώς και είναι fake η έρευνα της Opinion Poll, που δείχνει τη ΝΔ να είναι τόσο μπροστά δημοσκοπικά από τον ΣΥΡΙΖΑ. Έκανε επερώτηση στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ για την έρευνα αυτή. Ποιος την παρήγγειλε;»
πηγή ΣΤΙΓΜΑ
Γιώργος Μοθωναίος: Το έργο της προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια δεν αποτελεί προϋπόθεση για να ξεκινήσουν τα έργα του master plan στο λιμάνι
«Αποτελεί έκπληξη για εμάς η απόφαση της ΕΣΑΛ για την αλλαγή θέσης προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια. Από την πρώτη στιγμή λέγαμε ότι μια πόλη πρέπει να έχει μια ισόρροπη ανάπτυξη και για αυτό είμασταν αντίθετοι προς αυτή τη λύση. Στην Πλατεία Σολωμού υπάρχουν πολλά νεοκλασικά κτήρια, όπως το Δημαρχείο, το Πνευματικό Κέντρο, το Μεταβυζαντινό Μουσείο και η Εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Αυτά τα κτήρια πρέπει να προστατευτούν, να προστατευτεί η ιστορικότητα του κέντρου της πόλης, να προστατευθεί το περιβάλλον. Θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα με την προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων εκεί, θα επιδεινωθεί το κυκλοφοριακό στο ήδη επιβαρυμένο κέντρο της πόλης.
Θεωρούμε ότι η προβλήτα πρέπει να είναι σε μια θέση μακριά από το λιμάνι. Το 2019 με την αλλαγή της κυβέρνησης είχε έρθει στη Ζάκυνθο η μελετήτρια κα Φράγκου και είχαμε συζητήσει αυτά τα θέματα, όπως και γενικότερα το master plan του λιμανιού. Της είχαμε ζητήσει ως ΤΕΕ να προβλεφθεί μια 3η λύση, μια 3η θέση, αλλά μας είπε ότι αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει. Εμείς θεωρούμε ότι θα μπορούσε εδώ και δύο χρόνια, αν είχε επεκταθεί η χερσαία ζώνη του λιμανιού, μετά το Ξενία. Αν βέβαια δεν υπάρχει 3η θέση, η λιγότερο κακή είναι αυτή στον Μώλο του Αγίου Διονυσίου. Θα μπορούσε να αποδεσμευτεί και το κομμάτι που περιλαμβάνει τη Μαρίνα και που ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, ώστε εκεί να γινόταν η εγκατάσταση των κτηρίων. Άλλωστε δεν υπάρχει ενδιαφέρον από κάποιον επενδυτή για τη Μαρίνα στη κατάσταση που είναι σήμερα.
Πρέπει η ΕΣΑΛ τεκμηριωμένα και με επιστημονικά δεδομένα να αιτιολογήσει την απόφασή της. Θα ζητήσουμε από το Λιμενικό Ταμείο την απόφαση της ΕΣΑΛ για να τη μελετήσουμε και να συζητήσουμε σε συνεδρίαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου.
Η προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εκκίνηση της εφαρμογής του master plan του λιμανιού. Θα μπορούσε να ξεκινήσει η κατασκευή των προβλεπόμενων έργων και στην πορεία να κατασκευαστεί και η προβλήτα.
Το zantevoice.gr δεν έχει οικονομική υποστήριξη από καμία γκρίζα, κυβερνητική, επιχειρηματική, τραπεζική ή άλλη πηγή που θα του “υπαγορεύει” τί να πει και τί όχι. Το zantevoice.gr δεν έχει διαφημίσεις! Το zantevoice.gr έχει μόνο την στήριξη των επισκεπτών του για να πληρώνει τα λειτουργικά έξοδά του. Αν θες να υπάρχει το zantevoice.gr στήριξε την προσπάθειά του με κλικ εδώ. |
Από την πρώτη στιγμή κάναμε κάποιες διαπιστώσεις και προτάσεις για το έργο που γίνεται στην παραλιακή. Ένα μέρος των προτάσεων μας έχει γίνει πράξη. Η πλακόστρωση αφαιρέθηκε και οι παλιές πλάκες επανατοποθετήθηκαν. Δεν έχει γίνει όμως κάτι με το ξήλωμα του τσιμέντου που έχουμε ζητήσει για να μπουν τα μπλόκια στη σωστή τους θέση, έτσι ώστε το έργο να είναι τεχνικά και αισθητικά άρτιο. Πιστεύω ότι το έργο πρέπει να σταματήσει και να τροποποιηθεί η μελέτη αποκατάστασης ώστε αυτό το κομμάτι των 150 μέτρων που είχε τσιμεντοποιηθεί παλιότερα, μετά τον Οκτώβριο, με το τέλος της τουριστικής σεζόν, να αναδομηθεί εξ ολοκλήρου. Είναι ευκαιρία να γίνει αυτό τώρα καθώς ο εργολάβος βρίσκεται στη Ζάκυνθο με όλο τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό. Μέσα σε δύο μήνες το πολύ η μελέτη μπορεί να είναι έτοιμη και με ένα κόστος έργου που πρόχειρα το υπολογίζω στις 200 με 300 χιλιάδες ευρώ το έργο θα ολοκληρωθεί σωστά.»
πηγή ΣΤΙΓΜΑ